Fırsat buldukça tur bisikletçiliği yapan ve ülkemizde seyahat eden yabancı misafirlere ev sahipliği yapmaya devam ediyorum. Bu sefer ki misafirlerim Brezilyalı Thiago ve kız arkadaşı Julie. Portekizden çıktıkları bisiklet turlarına şu sıralar ülkemiz sınırları içerisinden geçerek İran üzerinden sürdürmeyi planlıyorlar. Fakat İran vizesi almakta problem yaşadıklarını söylediler. Bundan dolayı Hindistan’a uçak ile geçiş yapabilirlermiş. Hedeflerinde ise Nepal, Tayland gibi ülkelere gitmek var. Yani Avrupa ve Asya turu yapıyorlar.

Yine warmshowers.org üzerinden yazışmalarımız başlıyor Thiago ile ve buluşacağımız tarih ile yeri belirliyoruz. Gönderdikleri blog adreslerinden kendileri hakkında fazlasıyla bilgi edindiğim için evimde misafir etmekten de çekinmiyorum.

Akşam iş çıkışımda buluşup evime gidiyoruz. Karınlarının aç olduğunu tahmin etsemde açlık durumlarını usülen soruyorum 🙂 Yemek yapma teklifinde bulunuyorlar fakat iş yorgunu olduğum için ben oralı olmayıp kebap veya lahmacun yeme teklifinde bulunuyorum. Aramızda vejeteryan olmadığını öğrendikten sonra söylüyorum lahmacunları. Siparişler gelene kadar onlarda duşlarını alıyorlar.

20141118_191715

Yemek faslına geçtiğimizde kendileri ve turları hakkında kısa kısa sorular ile bilgi alıyorum. Malum bende aynı durumlara maruz kalıp yolda karşılaştığım herkese turum hakkında bilgi vermekten bir süre sonra sıkılmaya başladığım için onları çok sıkmadan bilgi almaya çalışıyorum turları hakkında. Bayan olan Julie reklamcı Thiago ise teknoloji ile ilgili bir iş yapıyormuş. 5000km ‘yi geçmiş pedal basmaya başlayalı. Sırbistan da bir çiftlikte kurdukları çadırda sabaha kadar yağan sağanak yağmur yüzünden oldukça zor anlar yaşamışlar. En çok hoşlarına giden ülke ise Bosna Hersek olmuş.

diocanaestrada

Yemek yeme işi bittikten sonra haritalarını çıkartıp ülkemizde gidecekleri yerler hakkında benden bilgi alıyorlar. Özellikle Pamukkale Travertenler çok ilgilerini çekiyor. Bir sonraki gitmek istedikleri yer her ne kadar Kapadokya olsa da sanırım yolda planları değişebilir.

20141118_202950Konu bisikletlere geliyor daha sonra. Kendileri Orbea bisikletleri ile bu yolculuğa başlamışlar. İtalyan yapımı Orbea bisikletleri ile hiçbir mekanik sorun yaşamamışlar.  Brooks selenin rahatlığını ise ballandıra ballandıra anlatıyorlar 🙂 Tamam arkadaş bizde alacağız inşallah bi brooks. Julie bisikletine çeşitli aksesuarlar takarak bu bisiklet bir bayan bisikleti demeye gerek bırakmamış 🙂 Gidon çantasına takılmış tokalar, peluş oyuncaklar vs.

Yemekten sonra baklava ve çay ile kültürümüze özgü bir ikramda bulunuyorum. Ülkemize gelen her turist gibi merak ettikleri günde kaç bardak çay içtiğim oluyor. Bizim için çayın sadece bir içecekten ibaret olmadığını anlatıyor ve bunu daha iyi anlayabilmeleri için şu videoyu izletiyorum.

Bu videoyu her izlediğimde bende çayın bizler için önemini bir kez daha anlıyor ve hatırlıyorum aslında. Eh baklavamız da meşhur tabi severek ve afiyetle yiyorlar.

Geceyi fazla uzatmadan bir takım tur anılarımız üzerine konuşup internette tanıdığımız bisiklet turcuları hakkında birbirimize bilgiler verdik. Bende bu konuda üstat olarak gördüğüm Gürkan Genç‘i tanıtmaktan gurur duydum. Onların bana tanıttığı ve ilgi çekici bir bisikletçi ise köpeği ile turlar yapıyor. Merak edenler için facebook ve web adreslerinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Anladığım kadarıyla da kemik iliği nakline dikkat çekmek için böyle bir işe kalkışmış.

bikecanine

Gördüğünüz gibi böyle insanlarda var işte. Yarın benim işim onların da tura devam etmesi gerektiği için geceyi fazla uzun tutmuyoruz ve sabah kalkacağımız saati anlaşarak yatıyoruz.

Mesai günleri evde kahvaltı yapma alışkanlığım olmadığı için misafirlerim içinde kahvaltı hazırlamıyorum ama yine de misafirperverliğimizi göstermek adına annemin yapıp gönderdiği böre ve poğaçalardan ısıtarak kendilerine bir kahvaltı paketi hazırlıyorum. Şaşkınlıklarını gizleyemiyorlar elbet ve çok teşekkür ederek çantalarına koyuyorlar. Ve ayrılık vakti geliyor. Her misafiri uğurlarken aklımdan geçen şey yine aynı oluyor.. ” Bende yolda olsam ya siz gibi ” Vedalaştıktan sonra arkalarından bakıyorum şimdilik..

Tchau  Julie & Thiago 🙂

One Thought on “Yabancı Misafir – Julie & Thiago

1. Mutlu 11 Temmuz 2018 21:16 tarihinde yorum yaptı:

Çok güzel bir yazi. Julie ve Thiago misavirperverliginizden çok memnun kalmis gibi gozukuyor