Güzergah: Amasra – Amasra

Sabah kıyaya vuran dalgaların sesiyle uyanıyorum. Dün gece çadır kurmalarına yardımcı olduğum Selim abide uyanmış. Birlikte denize giriyoruz fakat denizin çadır kurduğumuz tarafı bir koy şeklinde olduğu için denizin pisliği burada birikmiş ve suda çok fazla durmadan çıkıyoruz. Kahvaltı olarak Selim abinin eşi su böreği ve elma ikram ediyor. Diğer çadırdan ise bir abla bana çay getiriyor. Hiç tanımadığım insanlardan hiç bir beklentim olmadığı halde böyle paylaşımların olduğunu görmek beni fazlasıyla mutlu ediyor.

Bugün bol bol Amasrayı gezecek ve Amasra Müzesini ziyaret edecektim. Amasra’nın Tarihi Çiçekçiler Çarşısı, Barış Akarsu anısına yaptırılan heykeli, kordon boyu gibi gezilmesi gereken ne kadar yer varsa gezecektim. Buraya kadar gelmişken içerisinde 16 farklı malzeme bulunan Amasra Pidesi yemeden dönmek olmayacağı için pidecilerin bolca olduğu bir sokakta Amasra Pidesi yiyorum. 16 farklı çeşit bir arada olunca hangi birinin tadını alacağını dilimizde şaşırıyor elbet. Yinede tadı fena değildi. Öğleden sonra serinlemek için kayalık bir bölgede suyun temiz olduğu bir bölge buluyorum ve burada denize giriyorum.

Akşam gün batımını izlerken yoğun olan sahil kenarındaki banklarda yanına oturduğum kişi ile tanışıyoruz. Ahmet Leylek, kendisi ile biraz onun biraz benim hayatımdan sohbet etmeye başlıyoruz. Ahmet’te İstanbuldan arkadaşları ile tatile gelmiş, benim İstanbul’dan bisikletle geldiğime başta pek inanmasa da tur anılarımı ilk defa Ahmet’e fotoğraflarla anlatmaya başlıyorum. Ahmet arkadaş ile çay eşliğinde sohbetimizin ardından benim için gitme vakti yaklaşıyor. Bisikletimi otobüsün bagajına alınabilir hale getiriyorum. Bakalım kamilkoç firması web sayfalarında belirttikleri gibi sorunsuz olarak bisikletimi alacaklar mıydı? Otobüs otogara yanaşıyor muavini buluyorum ve durumu anlatıyorum. Problem çıkartmadan en önce benim bisikletimi bagaja yerleştiriyor. Amasra’dan İstanbul’a dönüşü otobüs ile gerçekleştiriyor ve Esenlerden yine bisikletle evime kadar sağ salim varıyorum. 9 günlük bu maceramda bu şekilde sonlanıyor.

Amasra Müzesi

Amasra Müzesi arkeolojik ve etnografik açıdan oldukça zengin bir müze. Helenistik, Roma, Bizans, Ceneviz ve Osmanlı dönemlerine ait bir çok eseri görmek mümkün. Ayrıca bu müze Türkiyenin en iyi 10 küçük müzesi arasında yerini almaktadır.