Güzergah: Bolu – Gölcük – Bolu

Hepimiz bu manzaraya bir kez olsun kartpostallarda veya başka bir yerde rastlamışızdır. Hesapta olmayan Gölcük’e gitme fikri Emre arkadaşımın ısrarları ile rotama dahil oluyor ve günübirlik olarak Gölcüğe gitme kararı veriyorum. Gereksiz ağırlık yapacağı içinde bagajı çıkartıyorum. Yaklaşık 15kg ağırlıkta olan bagaj ile o kadar km yol yapınca bagajı çıkarttığımda bisiklet çıplak ve kuş gibi hafif geliyor.  800 metre rakımdan 1200 metre rakıma kadar çıkmak yarınki 1400 metrelik Gerede tırmanışı için güzel antrenman olacaktı. Bolu merkezinden çıkış yaptıktan hemen sonra yokuşlar başlıyor. Yeşillikler içinde müthiş çam kokusu eşliğinde çıkılan bu yokuş her ne kadar yorucu olsa da yol kenarındaki buz gibi sulardan içtiğinizde ne yorgunluk kalıyor nede başka bir şey.

Çıktığımız yokuşun mükafatını alıyoruz ve kartpostallarda görebildiğimiz o eşi benzeri olmayan manzara artık karşımızda ve doyasıya bakıyor baktıkça kendimizden geçiyoruz. Rotamda olmayan Gölcük’e beni getirdiği için arkadaşım Emre’ye tekrar tekrar teşekkür ediyorum. Göl etrafında geziyoruz, oturuyoruz, ormanın derinliklerine doğru atıyoruz kendimizi. Gölcük Tabiat Parkı 2011 yılında milli park ilan edilmiş. Tabiat parkının tamamı gürgen, kayın ve göknar ağaçlarından oluşuyor ve bu ağaçların etrafını çevirdiği suni göl ise buraya ayrı bir hava katıyor. Edindiğim bilgilere göre fotoğraflara konu olan villa halka açık değil sadece devlet büyükleri kullanabiliyormuş. Giriş ücreti olarak aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz ücretler alınıyor.

Olabildiğinde çok vakit geçirmeye çalıştığımız Gölcük’ten ayrılıyoruz. Dönüş yolunda neredeyse hiç pedal çevirmeden yokuş aşağıya iniyoruz. Bolu merkeze geldiğimizde meşhur olan kıymalı yoğurtlu ve soslu yufka (yalancı mantı) yiyoruz. Göynükte yediğim gerçek diye satılan mantıdan kat ve kat daha güzeldi diyebilirim. Akşam Emre arkadaşımın askere gidecek arkadaşını otogardan yolcu ediyoruz.