Güzergah: Mudurnu – Abant – Bolu

Oldukça konforlu bir uykunun ardından böyle bir kahvaltının beni bekliyor olacağı aklımın ucundan bile geçmemişti. Hayatımda ilk defa bu şekilde yarı pişmiş bir yumurta yedim ve köyden gelen bu yumurta harikuladeydi. Hayatımda bir ilk yaşayarak yarı pişmiş bir yumurtayı ilk defa burada yedim. Yumurtanın yanında ise yine ev yapımı olan kahvaltılıkların görüntüsü ve sunumu dahi insanın iştahını kabartacak derecedeydi. Bu kahvaltıyı böyle bir ortamda yapmak olaya tamamen farklı bir hava katıyordu. Kahvaltıdan sonra Mehmet abi ile birde hatıra fotoğrafı çekiyoruz. Bana eskilerden kalma pinokyo model bir bisiklet olduğunu ve zamanı gelince bu bisikleti de temizleyip güzel bir dekor oluşturmayı planladığını söylüyor ve benden bu konuda fikir alış verişinde bulunuyor. Mehmet abi ve Meltem abla ile vedalaşarak yeniden görüşmek dilekleri ile vedalaşıyoruz.

Abant’a doğru yol alırken yol üzerinde Almanyalı tur bisikletçisi Sven Schirmer ile karşılaşıyoruz. Kendisi ve kız arkadaşı bisikletleri ile Avrupa turu yapıyorlardı. Kız arkadaşı yorgun olduğu için Abanta gelmek yerine Mudurnuda kalmayı tercih ettiği için yanında yoktu. Sven ise Abantı çok merak ettiğinden kız arkadaşını Mudurnuda bırakarak gidip Abantı görmüş geri dönüyordu. Kendisine çantamdaki fındıklardan birazını veriyorum. Energy, full performance kelimeleri gülüşmelere neden oluyor 🙂 Bisikletim Sven’in dikkatini çekiyor ve bisikletimi inceliyor ona dilim döndüğünce özelliklerinden üzerindeki modellerden bahsediyorum. Kendisi ile facebook üzerinden arkadaş olarak yollarımıza devam ediyoruz. Abant’a gidiş yolu oldukça zorlaşıyor ve ciddi manada bir yokuş çıkıyorum. Bir süre sonra yol çalışmaları başlıyor ve bisiklet üstünde gidemeyeceğim halde olan yolda bisikletten inerek yürümeye başlıyorum. Birkaç km yürüdükten sonra arkadan gelen transporter cinsi araca nasıl bir bakış attıysam az ileride duruyor ve beni bekliyor. İstanbul Aksaraydan Mekke Turizm şoförlerinden Aziz abi istersen Abanta kadar götürebilirim diyor. Bu şekilde yürümektense bisikleti yüklüyorum transportıra ve Abant’a kadar birlikte gidiyoruz.

Abanta vardığımda üniversiteden arkadaşım ve Bolu da oturup benim gibi bisiklet sever olan Emre’yi bekliyorum.  Kendisi Abant’a gelecek ve buradan Bolu’ya kadar birlikte gideceğiz ve bu geceyi Emreler de geçireceğim. 2 yıl sonra bisiket ve bu gezi sayesinde Emre arkadaşım işe yeniden görüşme fırsatım olduğu için çok sevinçliyim. Birlikte Abant etrafında tur atıyoruz ve yamaç paraşütü yapılan bir tepeye çıkarak manzaranın keyfini çıkartıyoruz.

Abant’ta kurulan Hayvan Tanıtım Müzesini ziyaret ediyoruz. Burada gerçek hayvan derileri doldurularak gerçeği aratmayacak şekilde modelleri oluşturulmuş. Ayrıca küçük küçük oluşturulan sunum salonlarında belgeseller seyredilebiliyor.

Müze ziyaretinin ardından Boluya doğru yol alıyoruz. Yol üzerinde Emre arkadaşım dere kenarında kurulmuş çok güzel bir lokantada yemek ısmarlıyor. Sucuk ızgaranın güzel olduğunu söyleyen Emrenin tavsiyesine uyarak gerçekten de güzel bir sucuk ızgara yemiş oluyorum. Abanttan Boluya giden yol o kadar güzelki bu yol hiç bitmesin istiyorum. Yol üzerinde bisiklet ile antrenman yapan Bolu Bisiklet Kulübü sporcularına rastlıyoruz. Böyle imkanlara sahip oldukları için çok şansı olduklarını düşünüyorum. Çünkü bu yollarda pedallamak her bisiketçiye nasip olmaz. Bolu merkezine girdiğimizde arkamızdan bize yetişen Bolu Bisiklet Kulübü sporcusu Onur abi ile tanışıyoruz ve kısa bir sohbet ediyoruz. Kendisi numarasını veriyor ve herhangi bir sorun veya ihtiyacın olduğunda çekinmeden ara diyor. Kendisine teşekkür ederek vedalaşıyoruz. Bolu merkezine yaklaşık 6 km uzaklıkta oturan Emre arkadaşımın evine gidiyoruz. (Kendisi ve ailesine bana karşı gösterdikleri misafirperverlikten dolayı çok teşekkür ederim.) Duş alıp bir süre dinlendikten sonra Bolu merkeze gidip Emre’nin rehberliğinde Bolu merkezini geziyoruz. Köroğlu’nun meşhur sözünün yazılı olduğu heykelide görmeden geçmiyoruz. “Bende selam olsun Bolu Beyine!”